In ultimii ani s-a vazut o cerere in crestere de motociclete maxi endure touring de clasa mare dar de catva ani se pare ca a luat avand o clasa medie cu motore intr 660 si 850 cmc. Se pare ca acesta categorie medie va face volumul mare de motociclete deoarece sunt preferate datorita greutatii mai mici si binenteles si din cauza costurilor mult mai reduse decat cele din marea categorie cilindrica.Continuăm să vorbim despre felul în care segmentul motocicletelor maxi enduro a fost tulburat în ultimii ani. Aceasta categorie de endure touring de clasa medie se adreseaza oamenilor de la toate nivelurile, atât ca vârstă cât și din punct de vedere al intervalului de preț.
Pentru a susține această teză, iată noutatea: Suzuki V-Strom 800 DE . De fapt, este a doua motocicletă din această gama care părăsește fabricile Hamamatsu în mai puțin de două luni. În septembrie a fost lansat noul V-Strom 1050 DE, primul cu rota de 21”. Suzuki V-Strom 800 DE își păstrează credința cu acronimul pe care îl poartă în nume, care identifică maxi Suzuki-urile cu o vocație mai mult off-road . De fapt, acest lucru merge mult mai departe decât a făcut 1050, de fapt destul de conservator în ceea ce privește măsurile vitale dacă vorbim despre utilizarea traseului.
UN CILINDRU DOBIN PARALEL FĂRĂ PRECEDENT
800 DE, în ciuda faptului că este inclus în familia V-Strom, nu este alimentat de un motor în V, ci de un nou- nouț de 776 cc DOHC dual paralel cu mecanism de manivelă de 270°, dimensiuni vitale alezaj de 84 mm pe 70 de cursă. Răspunsul din partea bancomat spune 84 de cai putere la 8.500 rpm și 78 Nm de cuplu la 6.800 rpm. Toate alimentate de corpuri de accelerație de 42 mm; transmisie cu cutie de viteze in 6 trepte si consum declarat de 22,7 km pe litru in ciclul WMTC (World Motorcycle Test Cycle, cel care simuleaza cel mai bine folosirea reala a unei motociclete, intre drumurile urbane si secundare).Controlul accelerației este condus prin cablu și, prin urmare, permite introducerea hărților de motor care sunt gestionate de Suzuki Intelligent Ride System (SIRS). În acest caz, 800 DE dispune de Selectorul Suzuki Mode Drive , cu diverse opțiuni care determină răspunsul motorului la deschiderea accelerației : A pentru Active, cel mai sportiv, B pentru Basic, cel standard, C pentru Confort, cel mai moale: recomandat pentru suprafete alunecoase. Controlul tracțiunii are trei setări diferite, nivelul 3 fiind cel mai invaziv și nivelul 1 cel mai puțin invaziv. Apoi a fost dezvoltat modul Gravel programat special pentru a lăsa roata din spate liberă sa derapeze pe drumurile de pământ. Există și opțiunea de a-l dezactiva complet, dedicată utilizatorilor mai experimentați.
800 DE este echipat cu un schimbător rapid rapid bidirecțional standard: poate fi dezactivat. Două setări diferite și pentru ABS, care pot fi complet anulate pe rota spate. Toate acestea pot fi controlate printr-un instrument care se bazează pe un afișaj color TFT de 5”.
MOTOCICLISMUL ADEVĂRAT DE AVENTURĂ
Șasiul acestui V-Strom 800 DE se naște în jurul unui cadru perimetral din oțel (spre deosebire de 1050 care îl are din aluminiu) combinat cu o bascula din aluminiu. În față găsim o furcă inversată Showa complet reglabilă, cu cursă de 220 mm ; în spate, un singur amortizor Showa cu levier care este, de asemenea, complet reglabil pentru cursa roții de 220 mm. Garda la sol este de 220 mm, iar înălțimea seii este de 855 mm. Roțile, cu spițe și camere, au dimensiunile 21”-17” , exact ca la 1050 DE, cu dimensiunile 90/90 -21 și 150/70. -17 și sunt echipate standard cu anvelope Dunlop Trailmax Mixtour. Sistemul de frânare se bazează pe discuri față de 310 mm. Capacitatea rezervorul este de 20 litri , si o greutate proprie declarată de 230 kg la plin cu toate lichidele.Doar fișa tehnică este suficientă pentru a declara intențiile lui V-Strom 800 DE, care își propune să se insinueze direct în felia de piață care astăzi variază de la 660 cc a lui Aprilia Tuareg până la 950 a lui Ducati Desert X. Dotari exclusive: cursă excelentă a suspensiei complet reglabila, lumină bună datorata LED-urilor cu lupa și pachet electronic complet care ține cont si de nevoile conducerii in off-road. Există cateva lucruri care fac să ne punem intrebari, cum ar fi scutul standard din plastic dar care se poate inlocui cu unul din aluminiu si cu sau greutatea care este cu aproximativ zece kg mai mare decât ne-am fi dorit. Cu toate acestea, nu este o valoare complet exagerată ca sa nu luam in considerare noul Suzzuki 800 DE destul de dotat in comparatie cu rivalii săi putin mai ușori.
Suzuki spune ca livrarea in Europa va incepe din luna martie 2023 si pretul va fi unul asemanator cu rivalii sai directi.Vom afla in curand !